Friday, October 1, 2010

Budaya Grafiti

Salam Blogger,

    Hah,macam mana,elok ke budaya ni?Yang tu korang fikir la sendiri,apyzs tak dapat nak jawab sebab bagi apyzs,grafiti ni ada kebaikan dan keburukkannya.
  Ok,Grafiti bermaksud sebagai contengan-contengan pada dinding yang menggunakan komposisi warna, garis, bentuk, dan kelantangan untuk menuliskan kata, simbol, atau kalimat tertentu. Alat yang digunakan pada masa kini biasanya ialah cat sembur.Sebelum cat sembur wujud,grafiti ini dibuat dengan sapuan cat menggunakan kuas atau kapur.
Fungsi Grafiti:
  • Bahasa rahsia kumpulan tertentu.
  • Sebagai ekspresi ketidakpuasan terhadap keadaan sosial.
  • Sebagai pemberontakan.
  • Sebagai ekspresi ketakutan terhadap keadaan politik dan sosial.
Karya-karya unik Geng-geng Grafiti:
graffiti_400x300 graffiti
Graffiti6 graffiti2

2 comments:

nikamirul said...

aku pun suka graffiti nie :)

nikamirul said...

aku pun suka graffiti nie :)