Sunday, November 7, 2010

Aktor Dicekup Lagi..

KUALA LUMPUR: Seorang pelakon sebuah filem yang memenangi anugerah Festival Filem Malaysia ke-23 baru-baru ini, ditahan polis malam kelmarin, dipercayai terbabit dengan penyalahgunaan dadah jenis metafetamin.
Pelakon berusia 30 tahun itu ditahan bersama tunangnya yang juga pelayan pelanggan (GRO) ketika menunggu bekalan dadah di sebuah stesen minyak di Lebuhraya Lingkaran Tengah (MRR2) di Ampang, di sini.
Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan berkata, saringan awal di ibu pejabat polis daerah itu mendapati kedua-dua mereka positif metafetamin.

“Ketika ditahan kira-kira jam 8 malam......
kedua-dua mereka menunggu bekalan dadah, dipercayai daripada bekas kekasih wanita terbabit yang menetap di kawasan berhampiran. Pelakon itu mengaku mengambil dadah itu sejak sembilan bulan lalu,” katanya, semalam.

“Kedua-dua mereka ditahan mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan polis akan mendapatkan perintah tahanan reman terhadapnya,” katanya ketika dihubungi semalam.'

Kerjaya seni artis ini bermula sebagai anggota sebuah kumpulan pemuzik, namun hanya tampil dengan satu album sebelum dibubarkan.

Selain watak utama beberapa drama, dia juga sering tampil sebagai pelakon pembantu di sebuah syarikat perfileman terkemuka.
-hmetro-

26 comments:

princeduyong said...

huh...budaya artis yang semakin ketara sekarang ni...

Ciao Annin-sama said...

Artis sebagai contoh/ikon? Fikir-fikirkan sekali lagi :)

efa said...

ish2...sesetengah artis sekarang ni...mcm2 plak...

L.O.V.E hUnTeR said...

hurm.. bertuhankan dadah..

melur said...

salam apys, akak tak berapa minat artis.he he

Amy Syaquena said...

ish macam2 la artis kita sekarang nie, yang pempuan bercerai berai yang laki pulak dengan dadah..adoi la

aNa d'sKoDenG said...

mereka suka rosakkan masa depan mereka sendiriiii..

Lisa said...

huyayyyyyyy! macam2 citr skangg ehhh. tak habes habess

BeaN MorENo said...

artist = pusher...adakah benar?

Wan Gerrard said...

Hmm sape la tu agaknya,
Gerrard minat sharifah amani je~

y@n@ M!B said...

erm pelik² perangai artis skrg ni..hehh~ =_=

Epul Azimi said...

ishh,lagi2 kes ditangkap pasal dadah,takde bende lain ker......

btw rajin btol kamu dtg blog...hehe

amyliz said...

name pun artis, ape diorg buat semua org akn tau an..


lau bkn artis ade kite amik kesah? huhu..

cikmimmie said...

artis??ermmm...

"My name is Akma, and I am not a terrorist" said...

ada aku kisah...artis mang cm tu kebanyakannya..

BJ said...

Ishh ishh... dah popular lagi nk hisap dadah... tak paham sungguh

BJ said...

Ishh ishh... dah popular lagi nk hisap dadah... tak paham sungguh

cikmimmie said...

artis??ermmm...

amyliz said...

name pun artis, ape diorg buat semua org akn tau an..


lau bkn artis ade kite amik kesah? huhu..

Epul Azimi said...

ishh,lagi2 kes ditangkap pasal dadah,takde bende lain ker......

btw rajin btol kamu dtg blog...hehe

Wan Gerrard said...

Hmm sape la tu agaknya,
Gerrard minat sharifah amani je~

BeaN MorENo said...

artist = pusher...adakah benar?

aNa d'sKoDenG said...

mereka suka rosakkan masa depan mereka sendiriiii..

Amy Syaquena said...

ish macam2 la artis kita sekarang nie, yang pempuan bercerai berai yang laki pulak dengan dadah..adoi la

melur said...

salam apys, akak tak berapa minat artis.he he

Ciao Annin-sama said...

Artis sebagai contoh/ikon? Fikir-fikirkan sekali lagi :)